Richting voor impact
Zonder inspiratie geen transformatie
Verandering die start bij inspiratie heeft een grotere slagingskans. Ieder mens kan veranderen. Elke organisatie ook. Klein, middelgroot en groot. Start-Up, Scale-Up en Grown-Up. Elke organisatie kan zich ontwikkelen tot een inspirerende impactorganisatie. Alles begint bij het vinden van richting die inspireert. Zet Synergie in voor een inspiratiepresentatie, een inspiratiedag voor je team of het ontwikkelen van personal purpose.
There is no persuasion without inspiration - Barack Obama
Waar we mee helpen
DE FORMULE VOOR INSPIRATIE
Van frustratie naar inspiratie
Inspiratie begint bij frustratie en irritatie. Zien wat niet klopt of goed is. Om daar aspiratie tegenover te zetten: een helder beeld van hoe het ook zou kunnen en vooral moeten zijn. Aspiratie wordt jouw inspiratie wanneer je een simpel plan hebt om dit te realiseren. Je daden zijn de inspiratie van anderen.
Inspireren is te leren
Met deze vier denkstappen is inspireren te leren. Wij helpen door ervoor te zorgen dat de waan van de dag niet alle aandacht opslokt. We helpen frustratie benoemen en het ongemak aan te gaan. We voeden aspiratie door ruimte te maken om samen te dromen. We helpen een plan maken dat niet alleen laat zien dat het kan, maar ook hoe. We helpen van ideeën daden te maken.
Inspiratie voor een impactorganisatie
Daarom zijn wij zowel partner, criticaster, begeleider als coach. We inspireren, provoceren en faciliteren tot het er is: de inspiratie om impact te maken.
PERSONAL PURPOSE PLAN
Elke impactorganisatie begint met iemand met een missie: een personal purpose. Leiders zonder personal purpose brengen geen beweging op gang. Hoe begin je? Wie ben je, waar sta je voor en waar ga je voor? Wat is jouw kompas? Leiderschap begint bij antwoorden op deze vragen.
Voor Tony’s Chocolonely en Philips ontwikkelden we het personal purpose plan: een tweedaagse deep dive waarin je in heldere stappen tot je kompas maakt en het plan om dit te realiseren. Geschikt voor groepen van 4 tot 8 mensen, teams of leiders, voor iedereen een interne beweging wil aanslingeren en/ of op zoek is naar een personal purpose.
De inspirerende 40
De verandering die we zoeken, is er al.
Als we maar anders kijken.
Niet naar de echokamer van wat groot en bekend is.
Marktleiders zijn helaas vaker marktbeheersers dan leiders.
Ze leiden nergens heen maar controleren om te behouden wat is.
Verandering is hard nodig en wij houden van organisaties die deze maken.
Dus zochten we naar een manier om buiten de ‘echokamer’ van het grote en bekende te kijken.
Om te ontdekken wie groot gaan worden, begonnen we in 2011 met de Inspirerende 40.
Elk jaar brengen we de met Dynata en DataIM de 40 meest inspirerende organisaties volgens Nederlanders in kaart.
Het levert een heel ander beeld op.
Sinds 2014 kenmerken de meest inspirerende organisaties zich door 'Business for Good'.
Organisaties die niet in, maar aan de samenleving werken.
En daarom niet in, maar aan hun markt werken.
Het zijn creatieve, innovatieve organisaties die goed doen en dat heel goed doen.
Organisaties die laten zien dat en hoe het anders kan.
Zij brengen nieuwe inspiratie.
Laten ons kijken waar we heen willen, niet waar we vandaan komen.
De organisaties van morgen worden niet gemaakt met de inzichten van gisteren.
Maar door hen die werken aan de toekomst.
Dus nu weet je het.
Dit is waarom we de Inspirerende 40 maken en delen.
Heb je hier een vraag over?
Meer over Visie & Leiderschap
-
9oktober
-
5november
-
28augustus
-
4juli
-
-
-
Prinses Máxima Centrum meest inspirerende non-profit organisatie voor Nederlanders
Lees verderTe lang? Mail dit artikel. -
-
-
-
-
10november
-
13december
-
19januari
-
23februari
-
-
-
-
Fortune – Samenwerkende ondernemers op een missie
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
-
-
-
-
-
-
voortdurend in bèta, inzichten achter de Inspirerende 40 in 2017
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
van USP’s naar Smart Creativity, hoe producten veranderen
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
Velux, brengt daglicht tot leven. En in de organisatiecultuur
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
waarom efficiëntie en humor hand in hand gaan bij Coolblue
Lees verder4 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
de missie als aanjager van ongekende innovatie en slagkracht
Lees verder4 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
van incidentele verandering naar blijvende beweging
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
wat maakt Jesse Klaver de meest inspirerende politicus?
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
hoe TOMS haar verantwoordelijkheid pakt en wat jij daarvan kunt leren
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
vanuit de Werkspoorkathedraal: Next Phase in The Ocean Cleanup
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
wat Peerby ons leert over delen en vermenigvuldigen
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
hoe verbinding kan zorgen voor verantwoordelijkheid
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
hoe jij kunt bijdragen aan een verantwoorde voedselketen
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
hoe de 7 grondbeginselen van Rode Kruis de wereld redden
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
presentatie van een nieuwe strategie? nieuwjaars kick-off?
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
-
-
de eigenschap van succesvolle marketeers? een open mindset
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
de teloorgang van De Telegraaf: de lezer heeft het vertrouwen verloren
Lees verderTe lang? Mail dit artikel. -
-
inspirerende inzichten van IKEA, Tesla en Samsung tijdens businessevent
Lees verderTe lang? Mail dit artikel. -
-
-
-
businessplan maken? kijk dan even naar deze Guardian-timeline
Lees verder4 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
Sportfondsen, van iedereen een zwemdiploma naar iedereen vitaal
Lees verder2 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
Short Stay Group, hoe je waarden wereldwijd tot leven brengt
Lees verder2 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
hoe Blue Loop en Freitag van kopen een feestje maken
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -