Duurzaam met impact
duurzamere organisaties zijn toekomstige marktleiders
Verduurzamen wordt alles bepalend. Medewerkers, klanten en investeerders vragen er om. Nieuwe wetgeving - zoals CSRD - verplicht ertoe. Het drijft innovatie en ontwikkelingen. Maar hoe begin je? Hoe wordt duurzaamheid een logisch, samenhangend onderdeel van alles dat je doet? Een strategie die van iedereen is?
Van analyse tot plan en implementatie: we helpen organisaties aan duurzaamheidsstrategieën die inspireren en aanzetten tot actie. Vanuit de laatste inzichten op het gebied van CSRD, CSDDD en ESG. Als het even kan verbonden met de Sustainable Development Goals.
Duurzaam steeds bepalender in de Inspirerende 40
Voor de Inspirerende 40 onderzoeken we jaarlijks de kenmerken van inspirerende organisaties. Duurzaam is sinds 2022 het belangrijkste kenmerk. Wil je mensen raken, dan doe je dat door bij te dragen aan een toekomstbestendige samenleving.
Waarmee we helpen
Een inspirerende duurzaamheidsstrategie
Klaar voor de toekomst
Duurzaam betekent toekomstbestendig. Maar welke organisatie is dat vandaag? Vraagstukken stappelen zich op en de snelheid van verandering ligt hoog. Medewerkers, klanten en investeerders verwachten steeds meer op het gebied van duurzaamheid. Er komt veel wet- en regelgeving op organisatie af. In directies en management is de vraag niet of, maar vooral hoe aan duurzaamheid gewerkt wordt. Om daar samen een goed antwoord op te geven is een oriëntatie nodig op:
- ontwikkelingen en vereisten per sector,
- organisatie impact en verantwoordelijkheden,
- hoe dit past bij de eigen identiteit en toekomstige rol en
- hoe je de transitie organiseert.
Volg je de verandering of maak je deze zelf? Niks doen is in elk geval geen optie.
Van moeten naar willen
We ontwikkelen duurzaamheidsstrategieën die organisaties toekomstbestendig maakt. Gebaseerd op de inzichten uit de Inspirerende 40, maken we strategieën die zin geven om aan te werken en zorgen voor impact. De formule voor inspirerende impact vormt de rode draad in de aanpak. Deze bestaat uit vier simpele stappen:
- Inzicht in de urgente thema’s: hier willen/moeten we aan werken
- Ontwikkelen van een visie/droom: zo willen we dat het is
- Ontwikkelen van een inspirerend plan: zo kunnen we het geloofwaardig oplossen
- Concreet maken van acties: zo organiseren we de verandering
Ben je benieuwd hoe we je kunnen helpen aan een inspirerende duurzaamheidsstraegie? Neem dan contact op met Alexander Swagers.
Dit deden we onder andere voor:
Meer over Duurzaamheid?
-
9oktober
-
5november
-
28augustus
-
4juli
-
-
-
Prinses Máxima Centrum meest inspirerende non-profit organisatie voor Nederlanders
Lees verderTe lang? Mail dit artikel. -
-
-
-
-
10november
-
13december
-
19januari
-
23februari
-
-
-
-
Fortune – Samenwerkende ondernemers op een missie
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
-
-
-
-
-
-
voortdurend in bèta, inzichten achter de Inspirerende 40 in 2017
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
van USP’s naar Smart Creativity, hoe producten veranderen
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
Velux, brengt daglicht tot leven. En in de organisatiecultuur
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
waarom efficiëntie en humor hand in hand gaan bij Coolblue
Lees verder4 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
de missie als aanjager van ongekende innovatie en slagkracht
Lees verder4 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
van incidentele verandering naar blijvende beweging
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
wat maakt Jesse Klaver de meest inspirerende politicus?
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
hoe TOMS haar verantwoordelijkheid pakt en wat jij daarvan kunt leren
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
vanuit de Werkspoorkathedraal: Next Phase in The Ocean Cleanup
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
wat Peerby ons leert over delen en vermenigvuldigen
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
hoe verbinding kan zorgen voor verantwoordelijkheid
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
hoe jij kunt bijdragen aan een verantwoorde voedselketen
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
hoe de 7 grondbeginselen van Rode Kruis de wereld redden
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
presentatie van een nieuwe strategie? nieuwjaars kick-off?
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
-
-
de eigenschap van succesvolle marketeers? een open mindset
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
de teloorgang van De Telegraaf: de lezer heeft het vertrouwen verloren
Lees verderTe lang? Mail dit artikel. -
-
inspirerende inzichten van IKEA, Tesla en Samsung tijdens businessevent
Lees verderTe lang? Mail dit artikel. -
-
-
-
businessplan maken? kijk dan even naar deze Guardian-timeline
Lees verder4 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
Sportfondsen, van iedereen een zwemdiploma naar iedereen vitaal
Lees verder2 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
Short Stay Group, hoe je waarden wereldwijd tot leven brengt
Lees verder2 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
hoe Blue Loop en Freitag van kopen een feestje maken
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -