Het Utrechtse strategiebureau Synergie en merkadviesbureau Positioneringsgroep uit Vreeland bundelen hun krachten. De twee bedrijven hebben eerder samen gewerkt, en daaruit bleek dat hun visie en werkwijze elkaar goed complementeerden: Positioneringsgroep brengt positionering en portfoliomanagement, Synergie brengt organisatie-identiteit, organisatieverankering en markt-/marketingstrategie.
De combinatie is nodig omdat steeds meer organisaties zoeken naar autonome groei, aldus Joris van Zoelen (Synergie, links op de foto) en Peter van Steensel (Positioneringsgroep).
nieuwe aanpak
De bureaus beogen met de samenwerking een nieuwe aanpak te ontwikkelen. De kern hiervan is het ontwikkelen van inspirerende organisaties met impact op de markt. ‘Veel markten zijn volwassen en zitten vast, groei moet dan komen uit de organisatie zelf. De drijfveren die in elke organisatie vindbaar zijn, bieden de beste kansen voor autonome groeistrategie,’ aldus Joris van Zoelen. ‘Positioneringsgroep vult onze activerende expertise aan met scherpe analytische tools.’
Voor Positioneringsgroep vormt de kennis en ervaring van Synergie met het gedachtegoed van Simon Sinek een belangrijke aanwinst. ‘Positioneringsgroep ontstond in een periode waarin outside-in inzichten centraal stonden in positionering. Interne drijfveren worden steeds belangrijker. Deze twee werelden combineren is nodig om doorbrekende proposities te ontwikkelen,’ aldus Peter van Steensel.
De twee bureaus zijn inmiddels verhuisd naar een nieuw kantoor in de Werkspoorkathedraal in Utrecht. Voorlopig blijven beide merken bestaan. Opdrachtgevers worden door gecombineerde teams bediend.
Wil je meer weten? Neem dan contact op met Joris of met Peter.