Marketing met impact

Impactorganisaties hanteren andere marketingprincipes

Impact maak je door klanten te bereiken. Impactorganisaties doen dat net even anders. Wij helpen organisaties deze nieuwe marketingprincipes toepassen en groeien.

Duurzaam & maatschappelijke impact steeds bepalender in de Inspirerende 40

Voor de Inspirerende 40 onderzoeken we jaarlijks de kenmerken van inspirerende organisaties. Sinds 2022 zijn de twee belangrijkste 'duurzaam en  maatschappelijke bijdrage'. Maar veel mensen kopen uiteindelijk een beter product. Impactmarketing combineert op een slimme manier idealen met klantvoordelen en het bereiken van de juiste doelgroep.

Marketing met impact

Inspirerende marketing
Weet je waar je als organisatie aan wil werken, en wil je mensen daarin meenemen om zo je positieve impact te versnellen? Wij kunnen je daarbij helpen. Vanuit de laatste ontwikkelingen in marketing en aan de hand van de marketingprincipes voor impact.

Van onderzoek tot positionering tot plan en implementatie: we helpen organisaties – impactorganisaties en organisaties onderweg naar meer impact – marketingstrategieën te ontwikkelen die inspireren en aanzetten tot actie.

Impactorganisaties leiden de markt van morgen
Dat organisaties zich bezighouden met maatschappelijke impact wordt op zichzelf minder inspirerend. Wat steeds bepalender wordt, is hoe organisaties dit doen. Impactorganisaties herschrijven de principes van marketing die de verandering versnellen.

De principes van impactmarketing
Centraal in impactmarketing staat de toekomstvisie: het beeld van de wereld dat we voor ogen hebben, onze droom van hoe die wereld moet worden. Dat is de sleutel tot transformatie. Impactmarketing combineert merk en organisatie, en richt zich op de markt én de samenleving. We zien impactorganisaties vier marketingprincipes herschrijven. De principes hangen samen met de pijlers van impactorganisaties met een hoge inspiratiewaarde:
1. Toekomstvisie
2. Transparantie
3. Next-level oplossing
4. Community

Positioneren voor impact

Een voorbeeld van 'marketingjourney' die we in co-creatie met klantteams doen, is Positioneren voor Impact.

De journey kent 3 eenvoudige stappen, gefaciliteerd door het Synergie team. Met het klantteam maken we de reis van ‘Waar wil je als organisatie aan werken’ tot ‘Hoe maken we de beweging groot en versnellen we impact’. Elke journey wordt vormgegeven aan de hand van wat er nodig is. Dat kan er bijvoorbeeld zo uit zien:

Positionering journey