De Inspirerende 40: Business for Good 2019

Wij werken aan Business for Good

We zien hier al jaren een trend in en geloven dat Business for Good het nieuwe normaal wordt. Jaarlijks onderzoeken we de ontwikkelingen in Nederland. Onder andere met de Inspirerende 40 het landelijke onderzoek naar de meest inspirerende organisaties. De uitkomsten presenteren we in het trendrapport.

Je download 'm gratis. Liever echt kunnen bladeren? Mail dan lara@synergie.nl. Lara stuurt je voor €14,95 + verzendkosten een fysiek exemplaar.

Note: the English version turned out to miss some important parts. A new version will be available as soon as possible. Want to receive a digital copy in your mail? Please send an email to lara@synergie.nl, and we'll send one to your mailbox.

Download Trendrapport 2019

NEWS FOR GOOD

Bedankt voor het downloaden van het Trendrapport!
Ontvang ook elk kwartaal de laatste inzichten en verhalen in je mail.

Dit zijn de Inspirerende 40 van 2019 volgens Nederlanders

Ranking
Ontwikkelingspercentage
Verschuiving in plaatsen
Totale score

Too Good To Go

nieuw binnen
1263,58

LEGO

9%
15
1194,85

Bol.com

5%
2
1191,53

KWF

9%
14
1183,09

Ikea

2%
-4
1178,79

Fairtrade Original

3%
0
1172,40

Tesla

2%
-5
1166,63

Efteling

4%
3
1164,75

Vegetarische Slager

3%
-1
1160,96

Tony's Chocolonely

3%
0
1159,94

Nike

8%
14
1156,74

Dopper

4%
3
1151,80

Ekoplaza

nieuw
1151,07

Rode Kruis

1%
-10
1150,01

Netflix

6%
8
1140,30

ANWB

6%
8
1136,12

Rituals

1%
-8
1134,57

Gazelle

7%
10
1133,83

Samsung

1%
-6
1131,38

Apple

-1%
-17
1125,11

WNF

1%
-7
1124,92

Cool Blue

4%
0
1118,20

Consumentenbond

nieuw
1116,99

Picnic

1%
-8
1116,89

Ben & Jerry's

6%
8
1115,93

Dove

9%
13
1115,40

Dille & Kamille

-1%
-15
1109,56

Philips

4%
-2
1108,63

Vivera

1%
#N/B
1106,42

Google

6%
5
1106,16

Universiteit Wageningen

nieuw
1103,61

Velux

2%
-12
1101,94

Douwe Egberts

4%
-1
1101,02

Starbucks

6%
3
1100,01

Booking.com

nieuw
1095,58

Microsoft

nieuw
1091,69

Adidas

2%
-6
1084,9

BMW

8%
#N/B
1083,34

Rijksmuseum

-1%
-32
1083,18

Albert Heijn

1%
-11
1072,62

Coffee for Good

Ben je nog op zoek naar de purpose van jouw organisatie? Of wil jij weten hoe je van purpose naar impact komt?

Wij geloven in de kracht van verbinding. Door met elkaar in gesprek te staan ontstaat synergie. Wij willen niet in, maar aan de markt werken en staan daarom altijd open voor een goed gesprek om deze missie samen verder te brengen.

We nodigen jou graag uit voor een Coffee for Good om samen meer positieve impact in de markt en wereld te creëren. Uiteraard geheel vrijblijvend.

I'd like a Coffee for Good

Waarom de inspirerende 40?

Wat ons vandaag inspireert vinden we morgen vanzelfsprekend. Welke organisaties inspireren ons? Waar staan ze voor? Waarom inspireren zij wel en andere niet? De Inspirerende 40 beantwoordt deze vragen. Het centrale thema is Business for Good – de ambitie om vanuit organisaties de wereld positief te veranderen. Inspirerende organisaties werken vanuit win-win: het goede doen en dat heel goed doen.

Impactorganisaties domineren, meer en meer, de top van de lijst. Toch valt nog veel te winnen voor Nederlandse organisaties. Zij worden door hun medewerkers gezien als waardevol, maar niet als vernieuwend. Ze zijn mensgericht, maar niet duurzaam. Ze leveren kwaliteit, maar zijn niet toonaangevend. Ze hebben visie, maar zijn niet origineel. En nog veel meer geldt dat leiders in Nederlandse organisaties medewerkers niet inspireren.

Inspiratie creëert beweging. Die is nog lang niet overal. Maar het kan wel. De Inspirerende 40 inspireert om niet achter te blijven in deze onomkeerbare beweging.