Jelmer van der Meulen

Een zoektocht naar wat mensen samenbrengt en houdt, leidde hem naar de studie sociale psychologie. Waarna hij als identiteitsmarketeer de idealen van mensen in en buiten organisaties hielp benoemen en realiseren. Van mensen en voor mensen. Jelmer heeft oog voor verhalen en zoekt de kern.

Hij startte in 2011 ‘de inspirerende 40’: het onderzoek dat organisaties zichtbaar maakt die inspireren. Het jaarlijkse onderzoek toont de opkomst van Business for Good en hoe inspiratie impactorganisaties laat groeien. Overtuigd dat elke organisatie een impactorganisatie kan en zou moeten zijn, is hij een partner in de transformatie naar business for good en het opschalen van impact. Bij Synergie als adviseur en vanuit Synergie als voorzitter van Tuinbranche Nederland. Hij helpt mensen hun betekenisvolle rol te vinden en in te vullen. Het gaat altijd over ‘goed doen’ en ‘dat heel goed doen’. In alle serieusheid, maar niet al te serieus.

Jelmer’s expertise ligt in purpose finding, (duurzaamheids-)strategie, leiderschaps- en teamontwikkeling.