Jelmer van der Meulen

Sinds zijn zesde zoekt hij het antwoord op een simpele vraag: wie wordt vriendje van wie? Toen in de klas, nu in organisaties. Een vergelijkbare vraag houdt namelijk veel organisaties bezig: wie wordt klant, wie ambassadeur? Wie wordt werknemer en wie me(d)ewerker? Wie werkt naast je, wie met je? Deze vragen zijn de rode draad in zijn werk. Daarvoor helpt hij antwoord vinden op drie vragen: wat wil jij? Waar wil je samen aan bouwen? Hoe doe je dat zo goed mogelijk?

Deze antwoorden zorgen ervoor dat je samen werkte ‘aan’ in plaats van ‘in’ een organisatie. ‘Met’ in plaats van ‘naast’ elkaar. Daarvoor helpt hij met het ontdekken en benoemen van purpose, visie, missie, het ontwikkkelen van inspirerend leiderschap, organisatie- en cultuurverandering, en verbeteren van samenwerking. Het gaat altijd over ‘goed doen’ en ‘dat heel goed doen’.

Vanuit dit gedachtegoed ontwikkelde hij met Janneke Zuidhof en Joris van Zoelen het communicatiebureau dat Synergie toen was tot het strategische adviesbureau dat Synergie vandaag is voor Business for Good. Naast zijn rol in Synergie is hij voorzitter van Tuinbranche Nederland.