Duurzaam met impact

Duurzaam met impact

duurzamere organisaties zijn toekomstige marktleiders

Verduurzamen wordt alles bepalend. Medewerkers, klanten en investeerders vragen er om. Nieuwe wetgeving - zoals CSRD - verplicht ertoe. Het drijft innovatie en ontwikkelingen. Maar hoe begin je? Hoe wordt duurzaamheid een logisch, samenhangend onderdeel van alles dat je doet? Een strategie die van iedereen is?

Van analyse tot plan en implementatie: we helpen organisaties aan duurzaamheidsstrategieën die inspireren en aanzetten tot actie. Vanuit de laatste inzichten op het gebied van CSRD, CSDDD en ESG. Als het even kan verbonden met de Sustainable Development Goals.

Marktstrategie & impact Synergie

Duurzaam steeds bepalender in de Inspirerende 40

Voor de Inspirerende 40 onderzoeken we jaarlijks de kenmerken van inspirerende organisaties. Duurzaam is sinds 2022 het belangrijkste kenmerk. Wil je mensen raken, dan doe je dat door bij te dragen aan een toekomstbestendige samenleving.

Een inspirerende duurzaamheidsstrategie

Klaar voor de toekomst
Duurzaam betekent toekomstbestendig. Maar welke organisatie is dat vandaag? Vraagstukken stappelen zich op en de snelheid van verandering ligt hoog. Medewerkers, klanten en investeerders verwachten steeds meer op het gebied van duurzaamheid. Er komt veel wet- en regelgeving op organisatie af. In directies en management is de vraag niet of, maar vooral hoe aan duurzaamheid gewerkt wordt. Om daar samen een goed antwoord op te geven is een oriëntatie nodig op:

  1. ontwikkelingen en vereisten per sector,
  2. organisatie impact en verantwoordelijkheden,
  3. hoe dit past bij de eigen identiteit en toekomstige rol en
  4. hoe je de transitie organiseert.

Volg je de verandering of maak je deze zelf? Niks doen is in elk geval geen optie.

 

Van moeten naar willen
We ontwikkelen duurzaamheidsstrategieën die organisaties toekomstbestendig maakt. Gebaseerd op de inzichten uit de Inspirerende 40, maken we strategieën die zin geven om aan te werken en zorgen voor impact. De formule voor inspirerende impact vormt de rode draad in de aanpak. Deze bestaat uit vier simpele stappen:

  1. Inzicht in de urgente thema’s: hier willen/moeten we aan werken
  2. Ontwikkelen van een visie/droom: zo willen we dat het is
  3. Ontwikkelen van een inspirerend plan: zo kunnen we het geloofwaardig oplossen
  4. Concreet maken van acties: zo organiseren we de verandering

Ben je benieuwd hoe we je kunnen helpen aan een inspirerende duurzaamheidsstraegie? Neem dan contact op met Alexander Swagers.

Dit deden we onder andere voor:

Heb je hier een vraag over?

Ariane Roos

Strateeg en Partner

Heb je hier een vraag over?

Alexander Swagers

Millennial en nieuwe denker

Heb je hier een vraag over?

Janneke Zuidhof

Strateeg en Partner

Heb je hier een vraag over?

Heb je hier een vraag over?

Joris van Zoelen

Strateeg en Partner

Heb je hier een vraag over?

Heb je hier een vraag over?

Carien van der Zee

Vibemanager

Meer over Duurzaamheid?

Mail mij dit artikel

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Home

Duurzaam van & door de organisatie

Duurzaam is toekomstbestendig. Wie is dat vandaag? Met de snelheid van veranderingen, heeft elke organisatie zich opnieuw te oriënteren. Wat gisteren werkte, is niet duurzaam genoeg voor de toekomst. Volg je deze veranderingen, of maak je ze zelf?

Wij helpen organisaties zich oriënteren op een duurzame strategie. Logisch & eenvoudig, door de business en niet ernaast, met een plan om het verschil te maken.

Duurzaam als logische volgende stap die zin geeft om aan te werken.

Meer weten

Purpose & Impact

Too Good To Go werkt aan een wereld zonder voedselverspilling.
Tony’s Chocolonely werkt aan 100% slaafvrije chocolade de norm maken.
Seepje laat de natuur de was doen.

Purpose geeft richting, energie en maakt ongekende creativiteit los.
Er is een groot verschil tussen 'een purpose hebben' en 'purpose gedreven'.
Het eerste staat op papier, het tweede beweegt mensen.

Inspiratie is maak een organisatie purpose gedreven.
De inspiratie om niet in, maar aan de samenleving te werken.
De inspiratie om niet in, maar aan een markt te werken.

Wij gebruiken de kracht van inspiratie voor purpose en het maken van impact.

 

Meer weten

Actueel

  • Inspireren? Bouw een team

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Marketing met impact

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Buitenhof – Perspectief door purpose

    Lees verder
    3 minuten Te lang? Mail dit artikel.
  • Tony’s Chocolonely Personal Purpose Plan

    Lees verder
    3 minuten Te lang? Mail dit artikel.
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • 11juni
  • 23februari
  • 19januari
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Inspireren? Bouw een team

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Marketing met impact

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

NEWS FOR GOOD

Elk kwartaal de laatste inzichten en verhalen in je mail.