Synergie en Positioneringsgroep samen verder

Het Utrechtse strategiebureau Synergie en merkadviesbureau Positioneringsgroep uit Vreeland bundelen hun krachten. De twee bedrijven hebben eerder samen gewerkt, en daaruit bleek dat hun visie en werkwijze elkaar goed complementeerden: Positioneringsgroep brengt positionering en portfoliomanagement, Synergie brengt organisatie-identiteit, organisatieverankering en markt-/marketingstrategie.

De combinatie is nodig omdat steeds meer organisaties zoeken naar autonome groei, aldus Joris van Zoelen (Synergie, links op de foto) en Peter van Steensel (Positioneringsgroep).

nieuwe aanpak

De bureaus beogen met de samenwerking een nieuwe aanpak te ontwikkelen. De kern hiervan is het ontwikkelen van inspirerende organisaties met impact op de markt. ‘Veel markten zijn volwassen en zitten vast, groei moet dan komen uit de organisatie zelf. De drijfveren die in elke organisatie vindbaar zijn, bieden de beste kansen voor autonome groeistrategie,’ aldus Joris van Zoelen. ‘Positioneringsgroep vult onze activerende expertise aan met scherpe analytische tools.’

Voor Positioneringsgroep vormt de kennis en ervaring van Synergie met het gedachtegoed van Simon Sinek een belangrijke aanwinst. ‘Positioneringsgroep ontstond in een periode waarin outside-in inzichten centraal stonden in positionering. Interne drijfveren worden steeds belangrijker. Deze twee werelden combineren is nodig om doorbrekende proposities te ontwikkelen,’ aldus Peter van Steensel.

De twee bureaus zijn inmiddels verhuisd naar een nieuw kantoor in de Werkspoorkathedraal in Utrecht. Voorlopig blijven beide merken bestaan. Opdrachtgevers worden door gecombineerde teams bediend.

Wil je meer weten? Neem dan contact op met Joris of met Peter.


presentatie van een nieuwe strategie? nieuwjaars kick-off?

hoe deze Blijdorp-expo inspireert om het anders te doen

Blijkbaar hebben we een default-modus als het gaat om het intern delen van (nieuwe) strategie. Of beleidsplannen, of jaarplannen, et cetera. We presenteren het verhaal in PowerPoint. Ja, met ruimte voor interactie en misschien zelfs een borrel na afloop. Maar het blijft een presentatie – wij zenden, zij luisteren. Benieuwd hoe het anders kan?

de crux in het delen van plannen

Het delen van een identiteit of strategie, of eigenlijk elk plan dat de totale organisatie aangaat, is vaak uitdagend. Zeker als je in een kleine groep de strategie of het plan gemaakt hebt en er een grote groep is met wie je het wilt delen. Uitdagend, want delen maakt mensen nog niet per se deelgenoot.

Eén van de complicerende factoren is de vorm, die bijna standaard gehanteerd wordt: de presentatie.
In theateropstelling presenteren we het verhaal in PowerPoint, of Presi als we uitpakken. Met het publiek in theateropstelling. Ja, met ruimte voor interactie, in daarvoor aangewezen momenten of misschien zelfs vrijuit. En om de binding te bevorderen, een borrel na afloop. Het lijkt heel vanzelfsprekend, maar hoe logisch is het eigenlijk?

Een oud Chinees gezegde gaat als volgt:
“Tell me and I will forget.
Show me and I will remember.
Involve me and I will understand.”

Presenteren is vertellen. Het zet een gezelschap, nog voordat er iets gedeeld is, direct in een modus van zender en ontvanger(s). En in theateropstelling maakt het de ontvangers ook nog eens passief: het wordt publiek.

inspiratie uit de museumwereld

Er zijn andere manieren om ergens deelgenoot van te worden. Hier kunnen we iets leren van de museumwereld. In corporate Nederland minder gewoon, maar in musea des te meer: om mensen deelgenoot te maken, vertellen we niet. We laten zien, ontdekken en beleven! Het Rijksmuseum, Nemo, Boerhaave…ze zijn allemaal een bezoek waard om inspiratie op te doen. Eén expositie brengen we graag specifiek onder de aandacht: de Noordzee die momenteel te zien is in Diergaarde Blijdorp.

Mede op initiatief van Greenpeace draait in Blijdorp momenteel een Noordzee-expositie. Je komt binnen in een donkere ruimte die afwisselend blauw- of roodverlicht is. Met blauwe verf is op de wanden het zeeleven verbeeld. Met rode verf zijn de bedreigingen in de Noordzee weergegeven. Als het blauwe licht schijnt, wordt de blauwe verf zichtbaar – de biodiversiteit in de Noordzee. En als het rode licht schijnt, zien we de uitgestorven diersoorten en de bedreigingen.

het idee

Als je wilt afwijken van de klassieke presentatie, zijn oneindig veel vormen denkbaar. Met T-Mobile hebben we in de zomer exposities gemaakt om voor 1.500 personen voelbaar te maken wat Branded Experience nou is. Deze expositie in Blijdorp is bedoeld om je op weg te helpen. En waarom is dan juist deze expo interessant? Om het volgende: veel van de strategie- en planpresentaties bevatten een tweedeling – ist/ sol, sterktes/ zwaktes, kansen/ bedreigingen, et cetera. Dit is perfect zichtbaar te maken volgens het rode-/ blauwe-lichtprincipe zoals de expositie in Blijdorp doet. En het enige dat je ervoor nodig hebt, is een verduisterde kamer. Met een impact vele malen groter dan een presentatie.

Geïnspireerd? We zien graag de foto’s!
Samen doen? Bel maar, dan komen we helpen.


checklist identiteitsverankering

Elke organisatie kan en wil veranderen. En altijd steekt dan de mythe van weerstand de kop op. Niet nodig als je de juiste stappen onderneemt. En vooral … als je de organisatie in de juiste stappen meeneemt. Want wie niet verlangt naar verandering, wil van nature niet bewegen. Deze vier handvatten voor verandering helpen.

Het lijken eenvoudige vragen: wie ben je, waar sta je voor en waar ga je voor? Voor jezelf kom je vaak wel een eind, maar voor de organisatie waar je verantwoordelijk voor bent? En als de vraag naar identiteit (wie ben je), waarden en principes (waar sta je voor) en missie/why/betekenis (waar ga je voor) intern lastig te beantwoorden is, hoe zal dat dan extern zijn? Over de waarde van een helder antwoord op die vragen is eigenlijk geen discussie. Toch worstelen veel organisaties er mee. Niet omdat het proces om de authentieke antwoorden te vinden lastig is, maar vooral omdat het verankeren van de antwoorden een flinke uitdaging blijkt te zijn. In dit korte artikel een aantal handvatten die kunnen helpen om de identiteit in een organisatie te laten leven.

Identiteitsverankering vraagt altijd verandering

Heel herkenbaar: in een kleine, energieke start-up is er over DNA, visie, missie en strategie nooit een vraag. Vaak onuitgesproken en onbewust is het de essentie van alles dat men doet. En naarmate de organisatie groeit, neemt de afstand tot die essentie toch toe. Doordat de ontwikkeling en groei alle aandacht vraagt. Omdat die onbewust genoten eenheid en energie vaak langzaam afneemt, duurt het even voor de mensen zich bewust worden van het gemis.

Het goede nieuws is dat organisatie-identiteit er altijd is. En dat de geest van de founding fathers & mothers nog héél lang doorleeft. Ook al neemt de laag stof steeds verder toe. De uitdaging is dat de organisatie na verloop van tijd zover is ontwikkeld, dat het weer tot leven wekken van de gezamenlijke – unieke – identiteit een aanzienlijke verandering kan betekenen.

Vier handvatten voor verankering

Het proces om de identiteit te (her-)ontdekken is een mooie gelegenheid om velen in de organisatie zich weer bewust te maken van de gezamenlijkheid en het gemak van een duidelijk verhaal. In 2012 gaven we het ebzoek van Simon Sinek de titel ‘How to organize your Why’ mee. Omdat we ons meer dan bewust zijn dat de verankering het succes bepaalt.

1. begin bij het geloof

Misschien wel de belangrijkste reden van mislukte transities en cultuurprojecten is gebrek aan geloof. Als niet voor iedereen klip-en-klaar is dat de ontwikkelstap nodig is (urgentie en perspectief) en dat het werken vanuit één identiteit van waarde is voor de organisatie en al haar stakeholders, dan heeft elke volgende stap geen zin. De uitdaging is dat geloof iets ongrijpbaars kan zijn. Rationele argumenten en emotionele overwegingen gaan hand-in-hand. Deze fase vraagt om een overtuigend verhaal en vooral veel dialoog in de organisatie.

2. maak mensen eigenaar van hun eigen verandering

Het is een misschien té vaak gebruikte zin, maar daarom niet minder waar: mensen willen wel veranderen, ze willen niet veranderd worden. Dat wil niet zeggen dat er een wild westen aan veranderrichtingen moet ontstaan, maar wél dat mensen zelf de ruimte hebben om inzichten om te zetten in actie. Een helder doel (output) en duidelijke kaders in combinatie met grote vrijheid voor initiatief en actie werken in deze fase goed. De organisatie faciliteert de verandering; de mensen maken de verandering.

3. kraakheldere KPI’s voor stimulerende sturing

Als de organisatie nieuw gedrag verwacht, maar blijft sturen op oude parameters, komt de verandering niet tot stand. Iedereen in de organisatie heeft het nodig om te weten wanneer hij of zij het ‘goed’ doet. Elke werknemer staat elke dag voor talloze keuzes. Gebrek aan heldere KPI’s (een paar: geen 100!) maakt besluiteloos en stuurloos. Met politiek, bureaucreatie en oneindige vergaderingen als gevolg. Heldere KPI’s die ook duidelijk maken waar de organisatie voor staat en trots op wil zijn, bieden de nodige houvast. Leiderschap kan de score op deze KPI’s gebruiken om mensen te stimuleren in de gewenste richting.

4. beloon de beweging

Het ontwikkelen van nieuw gedrag is een ontdekkingstocht. Dat gaat samen met onzekerheid. Lang niet alles zal goed gaan en regelmatig zal iemand een manier ontdekken die niet werkt. Maar de bereidheid om in beweging te komen is het fundament voor de verandering. Voor leiders in de organisatie is het in deze fase cruciaal om de beweging zichtbaar te maken en deze ook oprecht te belonen. Je verwacht van je dochter in groep 1 ook niet dat ze meteen Shakespeare kan lezen, maar beloont haar eerste letters met een taartje of een leuk cadeautje.

Organize your why

Met vier handvatten is de verandering (of liever ‘ontwikkeling’) naar een levende identiteit nog niet gemaakt. Hoe wezenlijk ze ook zijn, zo simpel is het niet. Toch willen we met de eenvoud van deze handvatten wel vertellen dat identiteitsverankering vooral veel mensenlogica vraagt. Hoe complex de organisatie ook, het zijn altijd de mensen die het verschil maken. Het is altijd een mens die de eerste stap zet. Hoe ingewikkelder het proces en de procestaal, hoe lastiger die eerste stap.

Elke mens kan veranderen en dus kan elke organisatie veranderen. De vraag is niet ‘of’ maar ‘hoe’. Dat vraagt om het verstaan van wat mensen in beweging brengt.

Zoals Sinek zo treffend zegt: “if you don’t understand people, you don’t understand business”.


de eigenschap van succesvolle marketeers? een open mindset

En … nog trainbaar ook!

Marketeers zijn de kwakzalvers van de 21e eeuw. Uitspraak van niemand minder dan Byron Sharp, verbonden aan het grootste evidence based marketingonderzoeksinstituut die deze wereld rijk is. En daarmee een uitspraak die – helaas – in elk geval meer is dan een mening. Ondanks zijn kritiek hangt marketing-Nederland aan zijn lippen. En terecht – want hij daagt marketeers uit objectief en eerlijk te kijken naar de effecten van marketingactiviteiten. Een open mindset aan te nemen – een basiseigenschappen van topmarketeers. En het is nog te leren ook! Dit inzicht is daarom zeker 5 minuten van uw tijd waard.

goed zijn of beter worden?

Simpel gesteld gaat dit over het verschil tussen ‘goed zijn’ en ‘beter worden’. Carol Dweck bewijst dat niemand ‘goed of slecht is’, op elk moment ontwikkel je je. Je wordt of beter, of minder. Om beter te worden is het nodig (1) erop te vertrouwen dat het beter kan (2) prestaties objectief te bekijken; (3) te zoeken naar hoe het beter kan. Veel toptalenten zoals Robbie van Persie, Michael Jordan hebben een open mindset, ze werken hard, heel hard. Hetzelfde valt op in de verhalen van de marketeers van het jaar zoals Erik van Engelen en Roel Welsing. Ze zijn steeds op zoek, kritisch en tegelijk vol vertrouwen. Wie weet wat je grenzen zijn?

talent van marekteers

marketeers zijn geen kwakzalvers, ze gedragen zich alleen maar zo

De link met Byron Sharp ligt voor de hand. Hij nodigt marketeers vooral uit om objectief te kijken naar de effecten en eerlijk te zijn over wat werkt en niet. Dan blijken veel intuïtieve wetten blijkbaar niet op te gaan. Apple-gebruikers zijn niet loyaler, net zo min als Harley Davidson-gebruikers. Penetratie en beschikbaarheid zijn veel belangrijker dan persoonlijkheid. Relevantie van het aanbod is de belangrijkste schakel. Door veel te proberen, objectief te evalueren, ontdekken marketeers dit zelf ook. Tenslotte zijn ze geen kwakzalvers leert Dweck ons, ze gedragen zich alleen maar. En het is te ontwikkelen. De positieve geluiden over Sharp’s presentatie zijn een goed teken: de bereidheid tot leren leeft. Maar, laten we daar eerlijk over, een rationeel inzicht alleen heeft nog nooit geleid tot gedragsverandering. Niet bij marketeers, niet bij klanten. Emoties blijven de krachtigste drivers.

een open mindset-cultuur creëren?

Is een ‘open mindset’ te ontwikkelen of word je ermee geboren? Er schuilt enige ironie in deze vraag. Iemand met een open mindset zal hem niet stellen. Dweck stelt na onderzoek onomwonden vast dat het kan. Het is trainbaar door je gedachten te richten op de groei en mogelijkheden. Meer structureel biedt ‘human synergistics’ inzicht in de mate waarin leiders een ‘open cultuur’ creëren en er sprake is van een ‘open’ of fixed’ cultuur. Het geeft goed inzicht in waar je nu staat en wat een open mindset tegen houdt. Sinds een jaar zien we het bij veel klanten toegepast worden en zetten we het zelf bij klanten in. Het ideale resultaat: geloven dat het beter kan, durven kijken naar wat objectief werkt en verbeteren. Een ‘lean cultuur’. Zo levert het niet alleen topmarketeers op, maar topmarketingorganisaties in de breedte. Sharp stimuleert deze ontwikkeling fors. Hoewel ik niet onvoorwaardelijk blij ben met zijn mechanische wereldbeeld, ben ik blij met deze bijdrage van hem. Met een ‘open mindset’ ontdekken we ongetwijfeld weer de menswaardigheid die in zijn verhaal dreigt te verdwijnen.

meer weten?

Het verschil tussen de open en gesloten mindset wordt kort en krachtig geïllustreerd in dit filmpje op youtube. Ieder heeft veelal onbewust één van beide mindsets. Daarnaast kan een mindset worden geactiveerd, bijvoorbeeld door een opmerking van iemand anders. Dweck gebruikte dit om het effect hiervan bloot te leggen. Dit bracht kleuters in één van twee mindsets door hen een compliment te geven over hun intelligentie (je bent slim) of over hun inzet (je hebt hard gewerkt). Kinderen die waren gecomplimenteerd over hun intelligentie presteerden korte tijd later 30% slechter. Kinderen die waren gecomplimenteerd over hun inzet, presteerden 20% beter. Samen een verschil van 50%! Daarnaast vermeden de ‘fixed mindset’ kinderen uitdagingen en raakten ze eerder gefrustreerd. Verbeeld je eens wat dit betekent voor een ondernemer of CMO: het veilige pad, of grenzen verleggen, prestaties die stagneren of verbeteren, frustraties of een positieve dynamiek.


businessplan maken? kijk dan even naar deze Guardian-timeline

hoe timelines organisaties een enorme dienst kunnen bewijzen

Een mens leert, maar dé mens leert niet’ kopte de voorpagina van het FD op 9 augustus.

Te lezen was hoe het Imtech-debacles grote overeenkomsten vertoonde met vergelijkbare gebeurtenissen eerder bij Ahold en anderen. Imtech is geen zeldzaamheid – mensen en daarmee ook organisaties zijn geneigd de korte termijn te overschatten en de lange termijn te onderschatten. Om dat om te buigen helpt een timeline. En The Guardian maakte een hele mooie variant die iedereen zou moeten zien. Zeker nu in september, de maand van de businessplannen, brengen we hier de timeline graag onder de aandacht.

we zijn veel te gericht op de korte termijn
We zijn veel te gericht op de korte termijn, schreef schrijver en zakenman Rolf Dobelli in zijn inmiddels beroemde essay Avoid News in 2011. We overschatten chronisch de korte termijn, en onderschatten de lange termijn. Waar Dobelli zich in zijn stuk nog vooral richtte op het nieuws, kenmerkt deze uitspraak mensen in het algemeen. “Persoonlijke ervaringen hebben grote invloed op iemands handelen, maar zodra hij met pensioen gaat of overlijdt, verdwijnt dat en begint de cyclus opnieuw” betoogt Kees Cools (governance specialist universiteit van Tilburg) in het FD-artikel.

Dat organisaties hier last van hebben wordt duidelijk als hij vervolgt met “beleggers, analisten en media zijn altijd op zoek naar nieuwe kampioenen, vaak geselecteerd op basis van snelle groeicijfers.” Korte termijn – en daarbij worden vaak niet de keuzes gemaakt die op lange termijn het slimst zijn. Maar ja, als de korte termijn is ons brein per definitie misleidt, wat kunnen we er dan aan doen?

het eenvoudige antwoord in de timeline van The Guardian
The Guardian laat het heel eenvoudige antwoord zien. Daar kwamen ze tot de conclusie dat, om de Arabische lente écht te begrijpen, meer nodig was dan het volgen van de protesten. Het bracht ze tot ‘The path of protest’ een interactieve tijdslijn waarin over langere periode en verschillende landen de cruciale gebeurtenissen geplot worden. En ook nog eens onderverdeeld zijn in protesten (en politieke reacties daarop), politieke bewegingen, regimeveranderingen en internationale reacties.

Zo’n timeline maakt het een stuk eenvoudiger incidenten te duiden, gebeurtenissen in hun context te plaatsen. Het is een heel eenvoudig antwoord op hoe we onszelf trainen op een breder en lange-termijnperspectief. Omdat die veel beter in staat is ons te helpen situaties te beoordelen en de juiste keuzes te maken

waarom elke organisatie een timeline zou moeten hebben
Zoals The Guardian ze voor het nieuws maakt, zo kan iedere organisatie heel veel baat hebben bij een timeline. We hebben er inmiddels bij verschillende organisaties goede ervaringen mee. Eén beeld zegt meer dan 1.000 woorden … en dat blijkt. Mensen begrijpen en onthouden een roadmap beter dan een stapel van 20 A4’s.

Activiteiten worden overzichtelijk geplaatst in het grotere geheel. Zowel verticaal – het verbindt met de historie en toekomst. Als ook horizontaal: met andere organisatiedomeinen en de markt. Bovendien worden, door gebruik van visuele mogelijkheden, plannen veel beter (en leuker) deelbaar. Succes!

Meer specifieke aanknopingspunten nodig om de timeline te gebruiken? Laat het ons weten, dan helpen we erbij.


Sportfondsen, van iedereen een zwemdiploma naar iedereen vitaal

Toekomstperspectief, omdat je missie gerealiseerd is

Al sinds 1923 speelt Sportfondsen in tientallen gemeenten een stimulerende rol in het in beweging krijgen van mensen door de zwemsport. Het eerste zwembad werd gebouwd in Amsterdam via een spaarsysteem dat je vandaag de dag al crowdfunding avant la lettre zou noemen. Het zwembad toen als stimulans voor de zwemsport, nu in de samenleving als een sociaal kruispunt.

Hoe kun je in een sterk veranderend landschap van vergrijzing, overgewicht en sociaal isolement toch een impactvolle rol blijven spelen? Dat vraagt om een kritische blik op de huidige rol en vooral een zoektocht naar een relevante positie in deze sterk veranderende maatschappij op dit domein.

Van zwembaden naar vitaliteit

Het proces van inzicht en creatie van impactvolle oplossingen was een reis met waarin zowel de buiten- als binnenwereld betrokken is. Het sterk veranderende speelveld waarin een terugtrekkende overheid ruimte biedt om juist in het gezonde domein een positie te verwerven klinkt aantrekkelijk, maar biedt dat ook een kompas voor de toekomst? Juist op het punt van zelfredzaamheid verdeelt de maatschappij in verschillende behoefteclusters. Het uitstappen uit de traditionele faciltator van zwemactiviteiten vraagt niet alleen om een duidelijke koers hoe dit te bereiken. Maar het vraagt pook om een heldere beschrijving van de identiteit van de bijna honderdjarige organisatie.

Wat maakt de organisatie opgewassen tegen nieuwe wensen en behoeften van haar directe opdrachtgevers van gemeenten en indirect haar bezoekers van de meer dan 300 locaties?

PIT’23

Onder de naam PIT’23 (positioneren, identiteit en transformatie naar 2013) is een project gelanceerd waarin de zoektocht naar het bestaansrecht, het geloof, de missie en de wijze waarop de missie gerealiseerd wordt. Het resultaat van het project heeft geleid tot een intern cultuurveranderprogramma, het initiëren van zgn. pilotprojecten waarin nieuwe concepten ontwikkeld zijn en een rebranding van de visuele identiteit in dienst van de nieuwe strategische koers. Daarmee is een stevig fundament gelegd voor een impactvolle doorontwikkeling van de organisatie.

Onder het motto Samen voor een Vitaal Nederland werkt Sportfondsen aan een aantrekkelijke marktpositie en is haar marktleiderschap voorzien van nieuwe impulsen om het eeuwfeest in 2023 met succes te vieren.


Short Stay Group, hoe je waarden wereldwijd tot leven brengt

Hoe brengen we onze waarden tot leven? En hoe delen we onze strategie zo dat alle medewerkers deze begrijpen?
Short Stay Group SSG is een van de grootste short stay aanbieders van Europa en één van de snelst groeiende organisaties in Nederland. Anders dan de meeste hotels en apartementen, doet SSG er alles aan om een vreemde stad zo snel mogelijk tot je thuis te maken. Om je niet een toerist, maar onderdeel van de stad te laten zijn. Op dit moment is de organisatie actief in Amsterdam, Parijs en Barcelona, maar de ambitie strekt zich uit tot iedere wereldstad. Het nieuwe concept Yays (‘congiered boutique apartments’) doet daar nog een schep bovenop. De introductie van Yays was ook aanleiding om de medewerkers mee te nemen in de ontwikkelingen en te betrekken bij de verdere groei. Synergie werd gevraagd om een programma te ontwikkelen waarmee de waarden gedeeld en tot leven gebracht kon worden.

The best way to get to know a city is not to visit it, but to live it

een ‘merkwaardige dag’ als start voor een heel huis

We ontwikkelden een aanpak in drie stappen. In de eerste stap werden de merkwaarden gedeeld met de medewerkers en verrijkt. Medewerkers leerden elkaar kennen en hun eigen waarden. En ze verdiepten de waarden van SSG en maakten deze tastbaar. Hierbij werd de steden Amsterdam, Parijs en Barcelona letterlijk als decor voor de ontdekkingstocht gebruikt. In de dagen werden verschillende games en spellen gebruikt waarbij de verschillende steden uiteindelijk onderling streden om het beste ‘gouden’ idee. De ideeën over de vertaling van de waarden werden later gedeeld tussen de steden. Dit gaf een extra impuls. Hierna konden stadsmanagers verder met de uitkomsten van de dag zodat een blijvende ontwikkeling in gang werd gezet.

Een volgende stap was de ontwikkeling van een ‘poster’ van de waarden. Dit werd, hoe kan het ook anders voor een short stay organisatie, een strategiehuis. De visie, de ambities en de strategie werden hierin eenvoudig zichtbaar gemaakt. Op verzoek van het lokale management in Parijs en Amsterdam hielpen wij hen vervolgens om dit tastbaar te maken in de dagelijkse praktijk en lokale groeistrategie. Hiervoor ondersteunden we bij de ontwikkeling van kleine programma’s en hielpen met coaching.

These values are who we are – medewerker in Barcelona

De opzet van de ‘merkwaardige dag’ zorgde voor een zeer positieve ontvangst van de waarden. Het strategiehuis biedt houvast bij dagelijkse keuzes voor zowel managers en medewerkers. En een platform voor de verdere ontwikkeling van activiteiten. Zodat een van de snelst groeiende organisaties ook en duurzame marktleider zal worden.

 


Blog


Cases


Home

Missiegedreven, toekomstbestendig en elke dag effectief

Elke organisatie heeft te maken met een onrustige en vaak ook onvoorspelbare, snel veranderende omgeving. Om juist in die omgeving elke dag de juiste dingen  te doen helpt een kristalheldere en voor iedereen relevante missie, een toekomstbestendig organisatie-/businessmodel en de drive om elke dag het verschil te maken.

Inspirerende organisaties zijn duurzaam. Ze werken aan een positieve bijdrage voor mens, markt en maatschappij. Richten zich op waar ze uit willen komen (missie), hebben een voor heel de organisatie bruikbare strategie en weten dit elke dag om te zetten in actie (excellente executie).

Inspirerende organisaties oriënteren zich voortdurend op hun koers en op wat vandaag nodig is. Wat gisteren werkte, is niet duurzaam genoeg voor de toekomst. Volg je deze veranderingen, of maak je ze zelf?

Wij helpen organisaties zich oriënteren op een toekomstbestendige  strategie. Logisch & eenvoudig, door de business en niet ernaast, met een plan om het verschil te maken. Neem meteen contact op voor een kennismaking.

Meer weten

Purpose & Impact

Too Good To Go werkt aan een wereld zonder voedselverspilling.
Tony’s Chocolonely werkt aan 100% slaafvrije chocolade de norm maken.
Seepje laat de natuur de was doen.

Purpose geeft richting, energie en maakt ongekende creativiteit los.
Er is een groot verschil tussen 'een purpose hebben' en 'purpose gedreven'.
Het eerste staat op papier, het tweede beweegt mensen.

Inspiratie is maak een organisatie purpose gedreven.
De inspiratie om niet in, maar aan de samenleving te werken.
De inspiratie om niet in, maar aan een markt te werken.

Wij gebruiken de kracht van inspiratie voor purpose en het maken van impact.

 

Meer weten

Actueel

  • Inspireren? Bouw een team

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Marketing met impact

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Buitenhof – Perspectief door purpose

    Lees verder
    3 minuten Te lang? Mail dit artikel.
  • Tony’s Chocolonely Personal Purpose Plan

    Lees verder
    3 minuten Te lang? Mail dit artikel.
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • 18september
  • 3juli
  • 5juni
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Inspireren? Bouw een team

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Marketing met impact

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

NEWS FOR GOOD

Elk kwartaal de laatste inzichten en verhalen in je mail.