Marketing met impact


Deze tijd vraagt om een herdefiniëring van de rol van marketing. Met de maatschappelijke en ecologische vraagstukken die er liggen is er een beweging gaande in het marketing vak, het morele kompas van de marketeer speelt nu een steeds grotere rol. En daar zijn we blij mee! Marketeers kunnen mensen bewegen tot het maken van andere keuzes, ze mobiliseren voor een betere wereld. We zien marketeers bij succesvolle impactorganisaties dat doen.

Impactorganisaties leiden de markt van morgen
Dat organisaties zich bezighouden met maatschappelijke impact wordt op zichzelf minder inspirerend. Wat steeds bepalender wordt, is hoe organisaties dit doen. Impactorganisaties herschrijven de principes van marketing die de verandering versnellen.

De principes van impactmarketing
Centraal in impactmarketing staat de toekomstvisie: het beeld van de wereld dat we voor ogen hebben, onze droom van hoe die wereld moet worden. Dat is de sleutel tot transformatie. Impactmarketing combineert merk en organisatie, en richt zich op de markt én de samenleving. We zien impactorganisaties vier marketingprincipes herschrijven. De principes hangen samen met de pijlers van impactorganisaties met een hoge inspiratiewaarde:
1. Toekomstvisie
2. Transparantie
3. Next-level oplossing
4. Community

Dit schema illustreert de beweging die gaande is binnen het marketing vak. Vanaf het ontstaan van de marketing discipline in de jaren ‘50, overgewaaid vanuit de VS, naar de tijd waarin we nu leven:

Meer lezen over de principes van impactmarketing? In het Inspire Action Magazine 2023 illustreren we de vier principes met voorbeelden en verhalen van inspirerende organisaties uit binnen- en buitenland.

 

Marketing met Synergie

Wil je als organisatie je koers bepalen en/of mensen daarin meenemen om je positieve impact te versnellen? Wij kunnen je daarbij helpen. Vanuit de laatste ontwikkelingen in marketing en aan de hand van de marketingprincipes voor impact.

Van onderzoek en positionering tot plan en implementatie: we helpen organisaties  marketingstrategieën te ontwikkelen die inspireren en aanzetten tot actie.

Positioneren voor Impact
Een voorbeeld van journey die we in co-creatie met klantteams doen, is Positioneren voor Impact.De journey kent 3 eenvoudige stappen, gefaciliteerd door het Synergie team. Met het klantteam maken we de reis van ‘Waar wil je als organisatie aan werken’ tot ‘Hoe maken we de beweging groot en versnellen we impact’. Elke journey wordt vormgegeven aan de hand van wat er nodig is. Dat kan er bijvoorbeeld zo uit zien:

Positionering journey

Meer weten? Neem dan contact op met Annemarie van den Brekel
06 81 12 00 16
annemarie@synergie.nl


Marketing voor impact

Marketing met impact

Impactorganisaties hanteren andere marketingprincipes

Impact maak je door klanten te bereiken. Impactorganisaties doen dat net even anders. Wij helpen organisaties deze nieuwe marketingprincipes toepassen en groeien.

Duurzaam & maatschappelijke impact steeds bepalender in de Inspirerende 40

Voor de Inspirerende 40 onderzoeken we jaarlijks de kenmerken van inspirerende organisaties. Sinds 2022 zijn de twee belangrijkste 'duurzaam en  maatschappelijke bijdrage'. Maar veel mensen kopen uiteindelijk een beter product. Impactmarketing combineert op een slimme manier idealen met klantvoordelen en het bereiken van de juiste doelgroep.

Marketing met impact

Inspirerende marketing
Weet je waar je als organisatie aan wil werken, en wil je mensen daarin meenemen om zo je positieve impact te versnellen? Wij kunnen je daarbij helpen. Vanuit de laatste ontwikkelingen in marketing en aan de hand van de marketingprincipes voor impact.

Van onderzoek tot positionering tot plan en implementatie: we helpen organisaties – impactorganisaties en organisaties onderweg naar meer impact – marketingstrategieën te ontwikkelen die inspireren en aanzetten tot actie.

Impactorganisaties leiden de markt van morgen
Dat organisaties zich bezighouden met maatschappelijke impact wordt op zichzelf minder inspirerend. Wat steeds bepalender wordt, is hoe organisaties dit doen. Impactorganisaties herschrijven de principes van marketing die de verandering versnellen.

De principes van impactmarketing
Centraal in impactmarketing staat de toekomstvisie: het beeld van de wereld dat we voor ogen hebben, onze droom van hoe die wereld moet worden. Dat is de sleutel tot transformatie. Impactmarketing combineert merk en organisatie, en richt zich op de markt én de samenleving. We zien impactorganisaties vier marketingprincipes herschrijven. De principes hangen samen met de pijlers van impactorganisaties met een hoge inspiratiewaarde:
1. Toekomstvisie
2. Transparantie
3. Next-level oplossing
4. Community

Positioneren voor impact

Een voorbeeld van 'marketingjourney' die we in co-creatie met klantteams doen, is Positioneren voor Impact.

De journey kent 3 eenvoudige stappen, gefaciliteerd door het Synergie team. Met het klantteam maken we de reis van ‘Waar wil je als organisatie aan werken’ tot ‘Hoe maken we de beweging groot en versnellen we impact’. Elke journey wordt vormgegeven aan de hand van wat er nodig is. Dat kan er bijvoorbeeld zo uit zien:

Positionering journey

 

Heb je hier een vraag over?

Heb je hier een vraag over?

Ariane Roos

Strateeg en Partner

Heb je hier een vraag over?

Alexander Swagers

Millennial en nieuwe denker

Heb je hier een vraag over?

Janneke Zuidhof

Strateeg en Partner

Heb je hier een vraag over?

Heb je hier een vraag over?

Joris van Zoelen

Strateeg en Partner

Heb je hier een vraag over?

Heb je hier een vraag over?

Carien van der Zee

Vibemanager


Home

Duurzaam van & door de organisatie

Duurzaam is toekomstbestendig. Wie is dat vandaag? Met de snelheid van veranderingen, heeft elke organisatie zich opnieuw te oriënteren. Wat gisteren werkte, is niet duurzaam genoeg voor de toekomst. Volg je deze veranderingen, of maak je ze zelf?

Wij helpen organisaties zich oriënteren op een duurzame strategie. Logisch & eenvoudig, door de business en niet ernaast, met een plan om het verschil te maken.

Duurzaam als logische volgende stap die zin geeft om aan te werken.

Meer weten

Purpose & Impact

Too Good To Go werkt aan een wereld zonder voedselverspilling.
Tony’s Chocolonely werkt aan 100% slaafvrije chocolade de norm maken.
Seepje laat de natuur de was doen.

Purpose geeft richting, energie en maakt ongekende creativiteit los.
Er is een groot verschil tussen 'een purpose hebben' en 'purpose gedreven'.
Het eerste staat op papier, het tweede beweegt mensen.

Inspiratie is maak een organisatie purpose gedreven.
De inspiratie om niet in, maar aan de samenleving te werken.
De inspiratie om niet in, maar aan een markt te werken.

Wij gebruiken de kracht van inspiratie voor purpose en het maken van impact.

 

Meer weten

Actueel

  • Inspireren? Bouw een team

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Marketing met impact

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Buitenhof – Perspectief door purpose

    Lees verder
    3 minuten Te lang? Mail dit artikel.
  • Tony’s Chocolonely Personal Purpose Plan

    Lees verder
    3 minuten Te lang? Mail dit artikel.
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • 12december
  • 23februari
  • 19januari
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Inspireren? Bouw een team

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Marketing met impact

    Lees verder
    Te lang? Mail dit artikel.
  • Mail mij dit artikel

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

NEWS FOR GOOD

Elk kwartaal de laatste inzichten en verhalen in je mail.