Onze jongste aanwinst komt met ervaring en enthousiasme. Annemarie ‘gaat aan’ op ontmoetingen en persoonlijke verhalen. Daarvoor dompelt ze zich graag onder in nieuwe omgevingen. Zo studeerde ze in de Verenigde Staten, en woonde en werkte in de UK, Brazilië, Australië en op Curaçao. Diepte zoekt ze niet alleen in andere landen, maar ook in de belevingswerelden van klanten en medewerkers. Tot 2014 deed ze dat in (internationale) marketingrollen bij Unilever en FrieslandCampina. Daarna werkte ze als ‘business humanizer’ en marketingstrateeg vanuit Innate Motion (ook B Corp) aan business for good. Om dagelijks met anderen samen te werken aan deze beweging, werd ze eind 2022 onderdeel van Synergie.
Annemarie’s expertise ligt in marketingstrategie, marktonderzoek en communicatie/activatie. Ze richt zich op het ontwikkelen van medewerker- en klantervaringen waarmee impactorganisaties groeien. Daarnaast helpt ze ecosystemen uitgroeien tot een beweging in de markt.
Met een achtergrond als lucht- en ruimtevaartingenieur zoekt Ariane de mens op in organisaties. Hoe technisch die organisaties ook zijn. Als senior manager heeft ze bij veel bedrijven gewerkt om echt waarde uit de organisatie en mensen te halen. Zo werkte ze aan grote changemanagementprojecten bij onder andere Vodafone en Philips. Inspirerend leiderschap. Haar favoriete uitspraak is ‘inspire action through inspirational leadership’. Meer impact door managers betere leiders te laten worden. En zo verbeterde organisaties creëren, voor zowel medewerkers als klanten, dat is waaraan ze werkt.
Millennial en frisse geest bij Synergie en schrijver van de Inspirerende 40 millennial edition. Met zijn Master in sustainable development zorgt hij allereerst dat Synergie CO2 neutraal, of liever nog, CO2 negatief gaat opereren, maar helpt ook onze klanten met verduurzaming. Leest alles wat los en vast zit en heeft hierdoor een onschatbare kennis. Is gefascineerd door de grote vraagstukken in de wereld, die hij gelukkig weet te combineren met een gezonde dosis humor. Sporter op hoog niveau en draagt deze kennis over als trainer / coach van een eerste jeugd elftal. Weet wat het kost om over teleurstellingen heen te komen, door te zetten en alsnog te winnen. Met zijn frisse geest weet hij vraagstukken op een andere manier te benaderen en geeft de rest daardoor net weer een andere blik.
Fonkelt wanneer ze haar ideeën ziet materialiseren… precies zoals ze zouden kunnen zijn. Zo brengt ze meer schoonheid de wereld in. Geprikkeld door de verhalen áchter wat er te zien is. Zoekt ze onder de oppervlakte naar bezieling en wat raakt. En weet dit tastbaar en aantrekkelijk te maken, opdat het mensen in beweging brengt. Zo helpt ze mensen en organisaties hun pure intenties (her)ontdekken. En deze te verwezenlijken, van inspirerende visie in fysieke werkelijkheid.
Een zoektocht naar wat mensen samenbrengt en houdt, leidde hem naar de studie sociale psychologie. Waarna hij als identiteitsmarketeer de idealen van mensen in en buiten organisaties hielp benoemen en realiseren. Van mensen en voor mensen. Jelmer heeft oog voor verhalen en zoekt de kern.
Hij startte in 2011 ‘de inspirerende 40’: het onderzoek dat organisaties zichtbaar maakt die inspireren. Het jaarlijkse onderzoek toont de opkomst van Business for Good en hoe inspiratie impactorganisaties laat groeien. Overtuigd dat elke organisatie een impactorganisatie kan en zou moeten zijn, is hij een partner in de transformatie naar business for good en het opschalen van impact. Bij Synergie als adviseur en vanuit Synergie als voorzitter van Tuinbranche Nederland. Hij helpt mensen hun betekenisvolle rol te vinden en in te vullen. Het gaat altijd over ‘goed doen’ en ‘dat heel goed doen’. In alle serieusheid, maar niet al te serieus.
Jelmer’s expertise ligt in purpose finding, (duurzaamheids-)strategie, leiderschaps- en teamontwikkeling.
Gefascineerd door wat mensen samen kunnen creëren, gedreven om te bouwen aan een wereld waarin organisaties succesvol zijn in purpose en profit. Combineert een doorbrekend optimistische benadering (“het kan wél, we gaan ontdekken hoe”) met een realistische visie op de ontwikkelkracht van organisaties en de markt. Is constructief kritisch en energiek pragmatisch. Was bij de oprichting van Synergie in 1995 en ontwikkelde samen met de andere partners Synergie tot het strategische bureau dat het nu is voor organisaties die gaan voor ambitieuze impact en groei.
Bouwde in 25 jaar een rijke ervaring op als organisatiestrateeg en aanjager van vooruitgang in uiteenlopende organisaties. Als adviseur van de directie/Raad van Bestuur, maar altijd met veel verbinding in de organisaties die in beweging willen (en moeten) komen. Joris is een boeiende spreker over de Inspirerende 40, Business for Good, purpose, organisatiestrategie, leiderschap en transformatie. Actief als voorzitter en kwartiermaker in branche- en maatschappelijke organisaties en gastdocent in de programma’s van verschillende business schools.
Het kloppende hart en de enige manager in Synergie. Als office- en vibe manager maakt Carien elke dag leuker. Dat combineert ze moeiteloos met het iedereen zich welkom laten voelen, het coördineren van afspraken, voorbereiden van workshops en ontzorgen op alle mogelijke en onmogelijke manieren. Van blije verhalen tot kinderen mee uit wandelen nemen met haar hond Toeter … ze is in de breedte en in de diepte betrokken en weet wat er nodig is. Met een bijzondere touch zorgt ze voor een inspirerend en ook nog steeds duurzamer thuis. Voor ons en voor gasten.