The Inspiring 40: Business for Good
We work on Business for Good
Since 2011, we annually map out the 40 most inspiring organisations by conducting multiple studies amongst the Dutch population. The results offer an annual snapshot. Place them in a row, and trends become visible. The research shows that since 2015 there has been one overarching development: the growth of Business for Good and the rise of impact organisations. The annual report describes this development, what creates an impact organisation and illustrates it with the stories of the most inspiring organizations, such as Too Good To Go, LEGO, DSM, Patagonia.
You can download it here for free. Do you prefer to physically turn the pages? Please send an email to lara@synergie.nl. Lara will then send you a hard copy for € 14,95 + shipping costs
These are the most Inspiring 40 of 2019 according to the Dutch
Too Good To Go
Too Good To Go

Too Good To Go
Tesla
Rode Kruis
Universiteit Wageningen
Wereld Natuur Fonds
Fairtrade Original
Lego
Bol.com
Tony's Chocolonely

Seepje
ANWB
Vegetarische Slager

Fairtrade Original
Fairtrade Original
Universiteit Wageningen
Marcel's Green Soap
Lego
Seepje

Rituals
Rode Kruis
Lego
Polestar
Samsung
Follow the Money
Vegetarische Slager
Wereld Natuur Fonds

Tony's Chocolonely
Rituals
Miele
Follow the Money
Gazelle
Gazelle

Dopper
Seepje
Rituals
Rode Kruis
Netflix
KWF
Adidas
Ikea
ANWB
Wereld Natuur Fonds
KWF
Consumentenbond
KWF
Tony's Chocolonely
Bol.com
Dille & Kamille
Universiteit Wageningen
Oatly
Apple
Efteling
Dopper
Tesla
Vegetarische Slager
Polestar
Samsung
Adidas
Dille & Kamille
Miele
Rijksmuseum
Efteling
Velux
Ben & Jerry's
Coolblue
Consumentenbond
Apple
Rijksmuseum
Vivera
Picnic
EKOPlaza
ANWB
Coolblue
Philips
Gazelle
Vivera
Apple
Coolblue
Dille & Kamille
Nike
Ikea
Auping
Samsung
Philips
Follow the Money
Innocent
bol.com
Velux
Vivera
EKOPlaza
EKOPlaza
Van Gogh Museum
Efteling
Dopper
Douwe Egberts
Bugaboo
Philips
Batavus
Vandebron
Douwe Egberts
Ikea
Greenwheels
Consumentenbond
ASN Bank
Netflix
Vandebron
Velux
Van Gogh Museum
Greenchoice
Greenwheels
Rijksmuseum
Nike
Bagels & Beans
Picnic
Albert Heijn
Picnic
Cortina

Coffee for Good
Ben je nog op zoek naar de purpose van jouw organisatie? Of wil jij weten hoe je van purpose naar impact komt?
Wij geloven in de kracht van verbinding. Door met elkaar in gesprek te staan ontstaat synergie. Wij willen niet in, maar aan de markt werken en staan daarom altijd open voor een goed gesprek om deze missie samen verder te brengen.
We nodigen jou graag uit voor een Coffee for Good om samen meer positieve impact in de markt en wereld te creëren. Uiteraard geheel vrijblijvend.
I'd like a Coffee for Good
Waarom de inspirerende 40?
Wat ons vandaag inspireert vinden we morgen vanzelfsprekend. Welke organisaties inspireren ons? Waar staan ze voor? Waarom inspireren zij wel en andere niet? De Inspirerende 40 beantwoordt deze vragen. Het centrale thema is Business for Good – de ambitie om vanuit organisaties de wereld positief te veranderen. Inspirerende organisaties werken vanuit win-win: het goede doen en dat heel goed doen.
Impactorganisaties domineren, meer en meer, de top van de lijst. Toch valt nog veel te winnen voor Nederlandse organisaties. Zij worden door hun medewerkers gezien als waardevol, maar niet als vernieuwend. Ze zijn mensgericht, maar niet duurzaam. Ze leveren kwaliteit, maar zijn niet toonaangevend. Ze hebben visie, maar zijn niet origineel. En nog veel meer geldt dat leiders in Nederlandse organisaties medewerkers niet inspireren.
Inspiratie creëert beweging. Die is nog lang niet overal. Maar het kan wel. De Inspirerende 40 inspireert om niet achter te blijven in deze onomkeerbare beweging.