Boeklancering ‘En nu dan’

Boeken zijn er op te lezen… en er in klein gezelschap over te praten

Een bijzonder moment in de geschiedenis van bijna 30 jaar Synergie: de presentatie van ons eerste boek En nu dan. Het afgelopen jaar hebben Ariane Roos en Joris van Zoelen alle inzichten, informatie, inspiratie en ervaring van het team van Synergie samengebracht in dit boek. In november komt het boek uit, op 12 december is er een kleine launch party. Natuurlijk als feestelijk moment, maar ook als volgende impuls om samen te werken aan Business for Good als de norm.

Datum: 12 december 2023

Tijd: 16.00 uur – 19.00 uur (inloop vanaf 15.30)

Locatie: Synergie, Werkspoorkathedraal Utrecht

Net als in ons werk, bij de Inspirerende 40 en Impact on the Beach, geloven we in de kracht van de ontmoeting. Het samenbrengen van mensen die met hun business willen werken aan een wereld die we met een goed gevoel en trots kunnen overdragen aan de volgende generatie. Daarom geen grootschalig en ronkend event, maar juist klein, persoonlijk en inhoudelijk in ons House for Good bij Synergie in de Werkspoorkathedraal Utrecht.

Ariane en Joris nemen je tijdens deze sessie mee door de 3 hoofdblokken van het boek en delen telkens de belangrijkste inzichten en handvatten die zij in het boek uitgebreid beschrijven. Maar, stellen er ook vragen bij. Er is geen blauwdruk voor transformatie en vragen brengen ons vaak verder dan antwoorden.

Erbij zijn?
Er zijn nog enkele plekken vrij. Wil je erbij zijn? Mail Carien van der Zee om één van de laatste plekken te bemachtigen (vol=vol).


Ronde Tafel Ketenimpact | Business for Good in Food

Acht organisaties uit de Inspirerende 40 en acht uit de Ones2Watch komen uit de wereld van voeding. Nederlanders zoeken en herkennen inspiratie in de veranderingen van de wereld van voeding blijkt uit de Inspirerende 40.

Maar dit is geen verandering die iemand alleen kan maken. Deze transitie vindt plaats in een keten. Boeren, machinebouwers in de voedselindustrie, verwerkers, transporteurs, verpakkers, retail, overheid etc. In een wereld die traditioneel is gericht op winst-verlies denken, is deze omslag alleen samen te maken. Daarom zoeken we de dialoog met bestuurders uit verschillende organisaties uit de voedselketen. We gaan in gesprek over de drempels in de transitie naar Food for Good.

Over Ronde Tafels
Ronde Tafels zijn compacte bijeenkomsten met 8 tot 15 deelnemers. Naarst een inspirerende impuls, zoeken we veel interactie en verdieping. Vanuit het idee dat je vooral van en met elkaar leert. Omdat iedereen inspiratie heeft te bieden en nodig heeft.


Ronde tafel Duurzaamheid | duurzamer door, niet naast de business

Nog 88 maanden en dan is het 2030.
Op het moment van deze ronde tafel zijn het er nog 85.
2030 is voor veel organisaties een ijkpunt voor hun verduurzaming.

Met reden. Ontwikkeling komt met een deadline.
Als het niet komt vanwege de verplichting voor toekomstige generaties, wetgeving,
dan wel om wat medewerkers en klanten vragen of concurrentie doet.

Een beetje organisatie heeft inmiddels een duurzaamheidsmanager.
De eerste stappen worden gezet naar impactreporting.
De kantine krijgt wat minder vlees en de leaseauto’s worden electrisch.
Zonnecelpanelen op het dak. Het zijn allemaal goede initiatieven.

Maar de echte impact wordt gemaakt door de business zelf.
Hoe ontwikkel je een duurzaamheidsorganisatie die niet naast de business staat,
maar van de business is? Hoe start je het proces waarin iedereen
meewerkt aan de toekomst?

Onze meeste projecten gaan over deze vragen. We werkten hier
onder andere aan met ANWB, Kwalitaria en bol.com. Op basis van deze
ervaringen, die van de deelnemers en uitdagingen van de dag gaan we met elkaar in gesprek.

Hoe zorgen we voor de maximale versnelling in de 85 maanden die er nog zijn tot 2030?


CMO Ronde tafel

Marketeers verbinden de wereld buiten met de organisatie.
Zij zien als eersten de trends en ontwikkelingen.
Aan hen de opgave om de organisatie hierop in te laten spelen.

Lukt dit niet helemaal, dan vallen termen als greenwashing en purposewashing.
Een verhaal vertellen lukt dan wel. Het verankeren in de strategie niet.

In een wereld van steeds meer transparantie valt dat op.
En je wordt er rigoreus op afgerekend.
Hoe kun je als marketeer niet alleen het verhaal naar buiten vertellen maar
juist zorgen dat binnen mee gaat.

Zodat de purpose door de hele organisatie omarmd en doorleefd wordt en
je samen gaat werken met je klanten in plaats je klanten een niet bestaand verhaal te vertellen.


Ronde Tafel HR | High Impact Organisatie

Als iets iimpactorganisaties kenmerkt, is het d ontwikkeling van HR naar Resources for Humans.
Mensen zijn geen resources. Maar mensen kunnen wel in hun kracht gezet worden:
een high impact organisatie.

Onderzoek van de Inspirerende 40 leerde ons dat bijna één op de twee professionals zegt
niet zichzelf te kunnen zijn op het werk en niet alle talenten kwijt te kunnen.

Er valt nog veel te winnen.
Impactorganisatis die hard opschalen voor impact, weten mensen in hun kracht te zetten.

In deze ronde tafel met 10 tot 15 People & Culture Professionals
gaan we in gesprek hoe een high impact organisatie wordt ontwikkeld.


Impact on the Beach

If we want to save the planet

we have to throw a better party

than the ones destroying it’

– Tristram Stuart

 

Impact on the Beach is het businessfestival voor nieuwe initiatieven die samen de verandering vormen. Om te zien en ervaren dat het kan en hoe. De plek waar je andere impactmakers en -organisaties ontmoet. Een combinatie van kunst, muziek, theater, De Inspirerende 40, radicale verhalen, good food, onwaarschijnlijke ideeën en nieuwe ontmoetingen. In niets vrijblijvend, in alles de vrijplaats voor de volgende sprong. Het programma neemt je mee langs de dynamiek van een stranddag. Van een energieke strandmiddag naar inspirerende acts, langs de zindering van golden hour tot aan 20.14 uur, als de zon ondergaat.

 

Programma en tickets: impactonthebeach.nl