find your why

identity & corporate ambition

Dell is een computerfabrikant. Apple maakt mensen creatief.
Walibi is een pretpark. De Efteling dompelt mensen onder in sprookjes.
ABN AMRO is een bank. Triodos Bank helpt mensen duurzaam leven.

De strategie van Dell, Walibi en ABN AMRO volgt uit een marktanalyse. Apple, Triodos Bank en De Efteling worden gedreven door de eigen drijfveren. Elke organisatie beschikt over dit krachtige onderscheidende vermogen: de eigen ambities. Wanneer deze expliciet wordt gemaakt in een corporate ambition via de why & how, ontstaat een inspirerende, duurzame strategie. Dit is één van de kenmerken van de meest inspirerende organisaties en merken, zie ook de inspirerende 40. Het mooie van deze identiteit is: er is geen verandering nodig, hoogstens bewustwording of afstemming op de markt.

Wij helpen organisaties hun ‘waarom’ ontdekken en verwoorden deze in visie, missie en waarden. We maken het effectief als vliegwiel voor de organisatie, in business cases en in tastbare proposities.

Dit deden wij onder andere met en voor: Air Miles, ASR, Atradius, Colours, DeltaRail, Monuta, Unica en VIRO.