merken bewegen markten

Walibi is een pretpark, de Efteling dompelt mensen onder in sprookjes.
Piet Klerkx verkoopt meubelen, IKEA helpt mensen om aangenaam en betaalbaar te wonen.

ABN AMRO is een bank, Triodos Bank helpt mensen duurzaam te leven.

Product of merk? Het verschil is vertrouwen. Een product is een antwoord op een vraag. Met de juiste eigenschappen, voordelen is het een goed product. Merken doen meer. Ze zijn een oplossing. Oplossingen zijn tijdloos. Tijdloos in hun belofte, tijdloos in hun vorm en tijdloos in hun garanties. Zo ontstaat vertrouwen. Klanten waarderen dit. Het rendement van merkgerichte organisaties ligt gemiddeld 1,8 x zo hoog als dat van organisaties zonder merk oriëntatie.

merkstrategieDe sterkste merken zijn 'corporate brands'. Zij veranderen met markten. Inspirerende merken gaan een stap verder, zij veranderen markten. Eigen identiteit, ambitie ( why) is de basis, scherpte in betekenis is even belangrijk. Archetypen zijn hierbij een krachtig hulpmiddel. Merken groeien wanneer hun aciviteiten:
- herkenbaar en tastbaar zijn
- groots en meeslepend zijn
- worden versterkt door symbolen en iconen.

Dit gebeurt wanneer de organisatie ' het merk leeft'. Merkstrategie begint daarom van binnen.

We hielpen onder andere Monuta, Riksja, OZG, Saltro, Viro en Unica met de merkstrategie.