Synergie - publicaties en artikelen

blog | agenda


hoe deze vijf waarden richting geven aan The Food Line-Up

Food. The Food Line-Up. Willem Treep. Het recept voor een inspirerend interview.

Lees meer

Impact creƫren? Dat doe je zo!

Impactmakers. Zo noemen ze zichzelf. Impact mag onderhand wel het modewoord van 2017 genoemd worden. Maar wat maakt dat deze organisatie het begrip inlijft door zichzelf Impactmakers te noemen?

Lees meer

Wat elke organisatie kan leren van de productpresentatie van de Model 3

Dit filmpje van de officiële introductie van de Model 3 trok onlangs onze aandacht. Hij werd enthousiast onder de aandacht gebracht door een associate, Edwin Brink. Eindelijk, een ‘why gedreven’ product introductie. We kunnen het niet meer eens zijn. Tesla laat inderdaad zien hoe je een why wel heel concreet maakt. 

Lees meer

hoe FlickBike een 150 jaar oud product omtovert tot inspirerende innovatie

Zelf noemen ze het een ‘vernieuwd deelfietsconcept’, wij noemen het een ‘inspirerende innovatie’. Met de opkomst van de deelcultuur op het gebied van huizen, auto's en ander bezit kan de fiets natuurlijk niet achterblijven. FlickBike maakt het mogelijk om altijd en overal toegang te hebben tot gezond vervoer: de fiets.

Lees meer

Vandebron: de groene inspiratiebron

Vandebron heeft een gedurfde missie: zo snel mogelijk naar honderd procent duurzame energie. Een simpel idee vormde de kern van het businessconcept: ontwikkel een energiemarktplaats waar lokale energiebronnen zelf hun energie verkopen en mensen hun eigen bron kiezen. De directe link tussen consument en producent slaat aan. Sinds 2013 stapten er al meer dan 100.000 huishoudens over naar Vandebron. Ze scharen zich na 3 jaar al onder de 40 meest inspirerende organisaties van Nederland.

Lees meer