Synergie - Sessies

MEC Meeting FONQ

In 2003 startte het webwarenhuis dat we vandaag kennen als FONQ. Nu vooral bekend van wonen, koken en lifestyle. In 2011 kocht de moedermaatschappij van Wehkamp (RFS) een eerste deel en in 2013 de webwinkel als geheel. Maar na het vertrek van Ad Scheepbouwer bij Wehkamp in 2015 nam hij eind 2016 FONQ over. Het netwerk van CMO’s MEC is op 5 september te gast bij FONQ CMO Jeremiah Albinus voor een inspirerende en intrigerende MEC Meeting. Want hoe ondernemend en succesvol het Utrechtse bedrijf ook is, er leven zéker stevige strategische vragen. Immers, in een markt met grote en bekende ‘webwarenhuizen’ is een overtuigende positionering en meerwaarde cruciaal voor succes.

MEC Meetings zijn kennis- en inspiratiesessies voor eindverantwoordelijken voor organisatie, merk en marketing. De sessies bestaan altijd uit een presentatie, een intervisie en een netwerkdiner. Voor leden van het MEC is deelname inbegrepen in de contributie. Gasten zijn na akkoord van het bestuur welkom tegen 95,- per sessie.

Datum: 5 september 2017

Tijd: 15:45 - 20:00

Locatie: FONQ Utrecht

Aanmelden kan hier: www.mec.nl

Inschrijven

De KPI’s van de cultuur

Elke organisatie wil of moet in beweging zijn. Omdat er in vrijwel elke markt veel verandert. Noem het disruptie, verval of vooruitgang: er is beweging. En vrijwel elke organisatie stelt vast dat - ondanks de enorme kracht van automatisering, digitalisering en technologie - het altijd de mensen zijn die het centrum vormen van die verandering. En het mag dan een cliché zijn, veel verandering faalt. Onderzoek toonde aan dat maar liefst 70% van de veranderprojecten in organisaties mislukt. Hoe krijg je mensen mee in de beweging? Hoe ontwikkel je de cultuur in een organisatie van de huidige naar de gewenste situatie? En kun je die verandering ook meetbaar maken? In deze kennissessie gaan we op zoek naar de ervaringen en de antwoorden.

Elke organisatie die voor een transformatie staat, is zich bewust van de waarde van de cultuur daarin. Dat brengt direct de eenvoudige vragen op tafel: waar staan we nu en waar willen we komen. Het meten van cultuur is echter nog geen sinecure. Synergie deed de afgelopen jaren ervaring op met 2 meetmethodes: Scarfforce en Human Synergistics. De eerste gebaseerd op het werk van wetenschapper David Rock die de 5 fundamentele zekerheden met waardekaarten inzichtelijk maakte. De tweede komt voort uit het werk van klinisch psycholoog J. Clayton Lafferty dat zich richt op de impact die mensen op elkaar hebben. Naast deze experimenteerden we ook met andere methodes. Tijdens de kennissessie delen we de achtergronden en inzichten die we opdeden. Om vooral ook in gesprek te gaan over de ervaringen die de deelnemers aan de sessie opdeden.

Doel van de kennissessie is om in een klein gezelschap (maximaal 15 deelnemers) kennis en ervaring te delen. Genodigden zijn actief betrokken bij of (eind-)verantwoordelijk voor cultuurontwikkeling in de eigen organisatie. 

Datum: 29 augustus 2017

Tijd: 18:00 - 20:30

Locatie: Werkspoorkathedraal Utrecht | Studio F

Interesse? Schrijf je in via deze link of stuur een mail aan  linda.degroot@synergie.nl. Er zijn aan de kennissessie geen kosten of andere verplichtingen verbonden.

Inschrijven

Mensen van Inspiratie 2017

Inspirerende organisaties bewegen markten, 

en inspirerende mensen bewegen organisaties.

… maar wat maakt leiderschap inspirerend?

Tony’s Chocolonely, Tesla en Apple bewegen als inspirerende organisatie markten. Welke mensen bewegen organisaties?Leiderschap gaat meer en meer over inspiratie: medewerkers, klanten, aandeelhouders en andere stakeholders. Met tweeonderzoeken (N = 2.100) brachten we in kaart wie inspireren en waarom. Het levert verrassende inzichten op. Inspiratie is zowel dichtbij als ver weg te vinden. We nodigen je uit om deze inzichten te verdiepen tijdens één van de twee executiveronde tafel bijeenkomsten over ‘Inspirerende Mensen & Leiderschap’.

We deden een groot onderzoek naar Mensen van Inspiratie. De resultaten verdiepen we graag in enkele executive ronde tafels in de Werkspoorkathedraal Utrecht. Met zes tot acht leiders (CEO’s) van organisatie de diepte in duiken over dit onderwerp. Je krijgt als eerste de resultaten van het onderzoek naar Mensen van Inspiratie, maar we maken het persoonlijk en verdiepen het met de aanwezigen.

Datum: 7 september 2017

Tijd: 15:30 - 18:00

Locatie: Werkspoorkathedraal Utrecht | Studio F

Dit is een besloten bijeenkomst op uitnodiging. Deze bijeenkomst is vol. Deelname alleen na bevestiging.

Inschrijven

Organisatie-identiteit in de zorg: meer eenvoud en impact

Er is genoeg gezegd over alle ontwikkelingen in de zorg. De blijvende zoektocht naar efficiency en effectiviteit bepaalt de agenda.
Disruptie en digitalisering lijken toverwoorden. Maar persoonlijke aandacht maakt nog altijd het verschil.
De toenemende macht van publiek en de wisselende rol van politiek
Voor bestuurders en ondernemers in en rond de zorg is verandering dé constante.
Voor medewerkers in zorgorganisatie ook.
Er is genoeg gezegd over alle ontwikkelingen in de zorg. De blijvende zoektocht naar efficiency en effectiviteit bepaalt de agenda.
Disruptie en digitalisering lijken toverwoorden. Maar persoonlijke aandacht maakt nog altijd het verschil.
De toenemende macht van publiek en de wisselende rol van politiek
Voor bestuurders en ondernemers in en rond de zorg is verandering dé constante.
Voor medewerkers in zorgorganisatie ook.
 
Of het nu is om de medewerkers een inspirerend fundament te bieden of te bouwen aan marktvoorkeur: de organisatie-identiteit is steeds belangrijker.
Waarbij ‘Passie voor de Patiënt’ en ‘Zorg Centraal’ wél vaak voorkomen, maar niet meer het verschil maken.
 
Wat is organisatie-identiteit, wat is de waarde en impact er van? Hoe vind je het?
Gaat het over onderscheidend vermogen of het organiseren van een blijvende beweging?
 
In deze inspiratiesessie voor bestuurders en directieleden in en rond de zorg delen we de inzichten en gaan we op zoek naar passende antwoorden.
Met inspirerende voorbeelden van buiten en binnen de zorg. Houvast voor bestuurders die de organisatie willen bewegen.
 
Datum: 19 september 2017
Tijd: 15:30 - 18:00
Locatie: Werkspoorkathedraal Utrecht | Studio F
 
Dit is een besloten bijeenkomst op uitnodiging. Deelname alleen na bevestiging.

Inschrijven

Mensen van Inspiratie 2017

Inspirerende organisaties bewegen markten, 

en inspirerende mensen bewegen organisaties.

… maar wat maakt leiderschap inspirerend? 

Tony’s Chocolonely, Tesla en Apple bewegen als inspirerende organisatie markten. Welke mensen bewegen organisaties?Leiderschap gaat meer en meer over inspiratie: medewerkers, klanten, aandeelhouders en andere stakeholders. Met tweeonderzoeken (N = 2.100) brachten we in kaart wie inspireren en waarom. Het levert verrassende inzichten op. Inspiratie is zowel dichtbij als ver weg te vinden. We nodigen je uit om deze inzichten te verdiepen tijdens één van de twee executiveronde tafel bijeenkomsten over ‘Inspirerende Mensen & Leiderschap’.

We deden een groot onderzoek naar Mensen van Inspiratie. De resultaten verdiepen we graag in enkele executive ronde tafels in de Werkspoorkathedraal Utrecht. Met zes tot acht leiders (CEO’s) van organisatie de diepte in duiken over dit onderwerp. Je krijgt als eerste de resultaten van het onderzoek naar Mensen van Inspiratie, maar we maken het persoonlijk en verdiepen het met de aanwezigen.

Datum: 28 september 2017

Tijd: 15:30 - 18:00

Locatie: Werkspoorkathedraal Utrecht | Studio F

Dit is een besloten bijeenkomst op uitnodiging. Deze bijeenkomst is vol. Deelname alleen na bevestiging.

Inschrijven

Inschrijven